Attitude Indicator چیست؟ /

attitude indicator یا attitude director indicator یا artificial horizon یا gyro horizon به عنوان Instrumet ای که از قانون ژیروسکوپ (Gyroscopic instrument) استفاده می کند، موقعیت هواپیما را نسبت به افق حقیقی (Horizon) نشان می دهد. به بیان ساده تر میزان درجه ی pitch (زاویه ی اوج و فرود) پرنده و یا زاویه ی bank (گردش به چپ یا راست) هواپیما را نشان می دهد. منظور از افق حقیقی یا Horizen محل و یا خط است که آسمان زمین را قطع می کند. این instrument دارای یک هواپیمای فرضی (miniature airplane) درون خود می باشد که در وسط قرار گرفته و در هنگام تغییر وضعیت پرنده درجه ی مربوطه را نشان می دهد.

 

attitude indicator دارای بخش کوچکی در بالا می باشد که میزان چرخش به طرفین (Bank) را نشان می دهد. در تصویر بالا هواپیما در حال Bank 45 درجه می باشد. اگر miniature airplane پایین تر از artificial horizon (خط افقی سفید وسط) و در قسمت قهوه ای رنگ باشد، پرنده در حال Pitch down (دماغه هواپیما به سمت پایین) می باشد و اگر miniature airplane بالاتر از artificial horizon و در قسمت آبی رنگ باشد، پرنده در حال Pitch up (دماغه هواپیما به سمت بالا) می باشد.

 

همانطور که گفته شد attitude indicator یک از instrument های Gyroscopic می باشد. Gyroscopic instruments یا به وسیله ی برق و موتور الکتریکی تعبیه شده درونشان کار می کنند یا با استفاده از Vaccum System. همچین Vaccum System با استفاده از موتور هواپیما کار می کند. لذا بدیهی است اگر برق هواپیما و یا موتور آن از کار بیافتد attitude indicator نیز fail خواهد شد. از طرفی بعد از روشن کردن موتور چند لحظه ای باید صبر کرد تا Vaccum System به کار افتاده تا attitude indicator نیز فعال شود.

 Image result for attitude-indicator


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: Attitude Indicator چیست

جمعه 22 ارديبهشت 1396 | 14:2 | علیرضا حاتمی |